Suttogó Szavak: 2. Barátságtalan vadnyugat

A karakterek új helyzetben, második kis helyzete. A dőlt betűs rész maga a helyzet!


Kaparja a torkodat a tikkasztó forróság, órák óta nem látsz a sajátodon kívül másik árnyékot, már a lovad is csak vonszolja egyik patáját a másik után. Nagyjából fél órája pillantottál meg egy tornyot a forróságtól izzó, szikkadt talaj felett, és végre nem kételkedsz benne, hogy délibábot pillantottál meg. A porban elterülő utak összefutnak, a keréknyomok egyenesen a városba vezetnek. Utolsó erejével a lovad jobban kapkodja már a lábait, hogy minél előbb jusson friss, hűs vízhez, amihez reggel volt utoljára szerencséje.

Egymás mellett sorakoznak az épületek: borbély, élelmiszerbolt, fegyverbolt... a templommal szemben pedig megpillantod a kocsmát. Cserepes ajkaidat megnyalod a hűs, friss víz gondolatára.

Ahogy a házak közé érsz, sok kíváncsi tekintet kezd el rádtapadni. Rebbennek a függönyök, övükbe akasztott hüvelykujjal lépnek ki a férfiak a verandára hátuk mögé parancsolva a kíváncsi gyerekeket. Jobban az arcodba húzod a kalapod karimáját és céltudatosan haladsz tovább a kocsma felé.

Egy fiatal legénynek odalököd a lovad kantárját és ráparancsolsz, hogy vigye az istállóba, itassa meg és szerszámozza le. Látod, hogy a fiú remeg, de nem foglalkozol vele.

Nyikordul a talpad alatt a keményfa deszkalépcső, a csizmád sarkán szépen csilingel a sarkantyú. Gyanúsan nagy a csend, de egy laza csuklómozdulattal belököd a kocsma lengőajtaját. Legalább egy tucat puskacsővel nézel farkasszemet.

– Mit keresel a városunkban?


* * *

Pár pillanatig nem törődtem a puskák hadával. Gyorsan járattam körbe a tekintetem, a megannyi bent tartózkodó emberen. Széles mosolyra húztam a számat és felemeltem mindkét kezem, hogy mutassam, nincs nálam fegyver - legalábbis a markomban nincs.

– Érte jöttem. Adjátok át és életben hagyok mindenkit! – mondtam nyugodt, kimért hangon. Összenéztek, néhányan biccentettek szinte láthatatlanul, majd hangos nevetésben törtek ki.

– Még, hogy érte? Innen te nem viszed sehová! – mondta egy nagydarab, szakállas férfi. Szeme kékje dühtől csillogott. Szájában félig leégett szivar lengedezett ahogy beszélt. Orra vöröses színt vett fel. Az ő keze nem remegett, még az alkohol hatása alatt se. Gúnyája megfáradt és szakadt volt. Mocskos, mint a tegnapi vándoré, akit megöltem az információért. Tökéletes nagypapa álca lehetett volna, ha nem fénylik a mellkasa bal oldalán, a szíve fölött egy kis jelvény, rajta a szöveggel: Sheriff. Zöldes ruháján több réteg por feküdt és egy kevés, megbarnult vérfoltot is észrevettem.

– Nem mondom még egyszer. Ha dupla ennyien akarnátok megölni, akkor se sikerülne! Még csak megsebezni se tudnátok! – ingattam a fejem rosszallóan, miközben hangom gúnytól csöpögött.

A háttérben leejtett valaki egy poharat, ami hangos koppanással rázta meg a hirtelen beálló csendet, majd ripityára tört. Az előttem tornyosuló ujja megugrott a ravaszon, de még idejében elkapta róla.

A kocsmapult mögött álló csapos, szép lassan leereszkedett a bútorzat mögé. Tudtam, hogy egy gyáva féreg, de inkább elbújik, minthogy előkapná a puskát és meghúzná a ravaszt. Néhány fiatal lányka, szinte szűkölve próbált fedezékbe vonulni, a szoknyájukat felemelve a sarokban. Még egy pap is helyet kapott az egyik zongora mellett a földön. Részegen próbált koncentrálni arra, hogy lássa ki is van bent, akire ennyien fenik a fogukat, vagy puskájukat.

– Egyezzünk meg! – jött egy ismerős halk, szinte suttogó női hang a lépcső alól, ami felvezetett a szobákhoz. Odakaptam a fejem. Még az ajtóban állva is láttam a deszkák repedezését. Ezernyi ember sétált már végig rajta fel és le, de még mindig jól bírta. Csak egy halvány szempár villanását láttam, de végül nem törődtem egyelőre vele.

– Miféle egyezségről lenne szó? – kérdeztem, miközben szép lassan leengedtem a kezem és elindultam a pult felé.

Csizmám sarkantyúja koppant, majd csilingelt. Szinte jajveszékelésnek tűnt a poros csendben. A levegőt már nehezen vettem. Összeragadt a szám és csak egy italra vágytam vagy kettőre. Kabátom suhogott azon a pár méteren is míg a székekhez értem. Egy könnyed mozdulattal ültem le és emeltem fel a könyököm a falapra támaszkodva.

– Csapos, egy whiskyt, de ízibe! – parancsoltam a férfire, akinek éppen már csak a feje búbját láttam kilógni. Legszívesebben belevertem volna az üvegekkel teli polcba, de ígéretet tettem.

Felbukkant a kócos, rövidre nyírt barna haj, majd egy rettegéssel teli szempár, ami nem nézett közvetlenül rám. Inge megsárgult és csatakosan tapadt a testére. Éreztem a bűzét. A mosdatlan, áporodott szivar szagát és az alkohol aromáját. Ügyetlenül, barna nadrágjába túrta az anyagot, hogy összeszedje magát. Láttam kattogni fejében a fogaskerekeket. Összevissza pillantgatott. Hol a kalapom karimáján megült porra, hol pedig a továbbra is rám meredt, puskacsövek mögött álló férfiakra. Végül egy rövid biccentés után, de leemelt egy üveg italt és végre kitöltötte a whiskyt.

– Elmegyek veled, cserébe a várost ne rombold porig – Léptek zaja csapta meg a fülem míg beszélt. Azon nyomban fordultam, hogy a hang irányába meredve megpillantsam azt, akiért jöttem.

Hosszú, fekete haja a derekát verte. Hullámos volt, akár a tenger vize a szeles időben. Szürke szeme lágyan tekintett felém, de láttam mögötte a dühöt és némi aggodalmat is. Aranyos, fitos orrát felemelte, de még így is észrevettem az apró fintort az arcán, amit egy pillanattal később félre fordított fejjel próbált palástolni. Kihúzta magát, hogy tartása tiszteletteljes legyen. Vérvörös ruha simult a testére. Két oldalt hosszan felsliccelve, hogy gyönyörű, fehér combja kilátszódott minden lépésénél. Ajkai kissé cserepesek voltak, amit önkéntelenül is édesen nyalt meg, hogy ne legyen annyira száraz. Ujjai a ruhának anyagába túrtak, miközben megigazította magán. Láttam a feszültséget rajta, amitől elmosolyodtam, mert nem bírtam ki, hogy ne tegyem. Lábán gyolcs volt feltekerve a bokájáig. Lépteinek zaját azzal tompította.

– Olyan rég szórakoztam. Hát elvennéd tőlem a lehetőséget? Mit számít neked ez a koszfészek? – érdeklődtem a lehető legnyájasabb hangomat elővéve, majd elmartam a poharat, és egyetlen kortyban ittam ki az italomat. Nem foglalkoztam az engem bámuló, még mindig puskát tartó férfiakkal. Szórakoztatott a félelmük, szinte éreztem a szagát, az izzadság és a megannyi elszívott szivar füstje alatt.

Végigégette a torkomat a whisky. Azonnal melegem lett, de kellemes sóhajjal a számon csaptam a falapra vissza. A néma csendben, erős robbanás hangjaként száguldott végig a helységben. Néhányan a szemem sarkából láttam ahogy megugrottak, mire jóízűen elnevettem magam.

– Ne itt beszéljük meg – lépett mellém és egy kecses mozdulattal kapta el a csuklómat. Ráfogott a kabát alatt rejtegetett pisztolyomra, amit a karomra erősítettem. Ismert már a némber jól, így nem róhattam fel neki a mozdulatot. Való igaz, hogy a gondolataimba is beférkőzött, hogy egyszerűen csak lepuffantok mindenkit és elviszem a vállamra csapva a nőszemélyt.

– Menjünk fel – húztam széles vigyorra a számat, miközben tekintetem a lépcső felé siklott.

Egy pillanatra ledermedt, majd állát a vállamra tette, hogy suttogóra fogva a hangját, édesen duruzsoljon a fülembe.

– Mindig első a szórakozás, ugye Marcus? – kérdezte kéjes hangján, miközben megnyalta az ajkát és ellökte magát a pulttól. A kezemet elengedte ugyan, de belekapaszkodott a gúnyámba, hogy magával húzzon.

Elengedtem a szorongatott poharat, majd elléptem a pulttól, hogy kövessem őt. Még kitudtam dobni az aprót a zsebemből, amik szerteszét szaladtak miután végig gurultak az ivó pultján.

Csípőjét figyeltem. Vékony és törékeny testét. Tudtam, hogy mi mindent takar az a csinos forma, de nem ellenkeztem, úgyis az enyém lesz a nő.

Félszemmel mindenkit figyeltem. A kocsma síri csendje és a félelem szaga elmúlt. Leengedték a fegyvereket látva, hogy nem lesz tömegmészárlás, pedig nem is tudták még mi mindenre készültem. A sheriff lába mellett, koppant hatalmas puskája, ahogy leengedte a földre. Dühösen meresztette rám a tekintetét, de amennyire tudta, visszafogta magát. Láttam megfeszülni az állkapcsát, miközben a szitokszavakat próbálta elnyomni magában.

A zongorista úgy döntött, elég volt a feszült légkörből, így leütötte az első, majd a második billentyűt, míg lassan, egy kellemes nótára nem váltott. A pap is megmozdult a földön. Felhúzta magát, vetett néhány keresztet a saját érdekében, majd úgy sietett ki a kocsmából, mint egy szűkölő kiskutya. A hangulat visszatért nagyjából, én pedig lassan, fokonként lépdeltem fel a lépcsőn, miközben továbbra is a nőn hagytam a tekintetem.

A szobák felé vezető út, éveknek teltek. A kopott festék és a megfáradt, rohadt deszkák látványa sem érdekelt. Néhány ajtó mögül, nevetés hangja hallatszott és halk nyögések zaja jutottak a fülembe. Felemeltem a karom, hogy megigazítsam kalapomat. Végigsimítottam a karima szélén és lenéztem a továbbra is engem rángató, vékony kézre. Úgy kapaszkodott a nő belém, mintha bennem keresné a menedékét.

– Kár, hogy le kell adjalak a következő nagyvárosban szépségem. Igazán jól szórakozhatnánk – jegyeztem meg, mikor megálltunk az ajtó előtt. A fém kilincsen egy vörös alsónemű lógott. Már régóta ott lehetett. Megszáradt és furcsa foltok tarkították az anyagot, amit a hölgyeményem egy laza mozdulattal kapott le, majd dobta félre a földre.

– A döntés a tiéd – tudta le ennyivel. Kissé meglepett, hogy nem ágál, nem harcol. Rossz érzésem volt, de végül kinyílt az ajtó, én pedig nem tudtam nemet mondani arra, hogy berángasson.

Ahogy becsukódott és kulcsra zárta, a vaskos fának döntött és megcsókolt. Mintha csak erre vágyott volna. Dörgölte magát, mint egy édes kiscica az ölemnek. Emelgette a lábát, amibe szívesen kapaszkodtam bele, hogy felhúzva, az oldalamhoz szorítsam. Ujjai a hajamba túrtak és keményen meghúzta a tincseket, amikre rámarkolt. Nem bírtam ki, hogy ne morduljak fel és fordítsam át magunkat. A falnak nyomtam.

A következő pillanatban pedig, egy éles szúrást éreztem a mellkasom tájékán, majd szédülni kezdtem. Hirtelen engedtem el a nőt. Ahogy lenéztem magamra, egy gyönyörű, virágos aranymarkolatú tőr állt ki a szívemből.

– Alina... – néztem rá tágra nyílt szemekkel, majd térdre rogytam a földre és abban a pillanatban nyelt el a sötétség, mikor oldalra borulva koppantam a padlón.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése