Varya M. White alias Fehérvári Barbara



Nem is olyan rég ismertem meg Varya M. White-ot. Wattpad történetébe beleszerettem, mert eleinte, nagyon emlékeztetett egy számomra, nagyon kedves MMORPG játékra, de aztán, ahogy folytam bele a történetbe, rá kellett jönnöm, hogy vannak ugyan hasonlóságok, de mégsem az, hanem egy teljesen más történet. 

A Megtörve című regény: Egy fantasy világban játszódó, erősen +18-as történet. Érdekes írási stílusa van az írónőnek, lényegében, semmilyen írástechnikai szabályt nem használ, ami kimondottan tetszik és irigylésre méltó is. A regénye igen sok szálon fut, sok szereplővel, sok helyszínnel és igen gazdag erotikával.

A nagy irodalmárok és írók, minden bizonnyal a hajukat tépnék a stílusán, de szerintem ez teljesen jó, hisz miért kéne mindenkinek ugyanúgy írnia, mint mindenki? Teljesen mindegy, hogy miként ír valaki egy történetet, ha az izgalmas, fordulatos és olvasható szerintem, mint ahogy a Megtörve történet is.

Rengeteget beszélgetek vele, egy nagyon kedves és jó fej nő és nagyon nyitott a világra is, ami külön nagyszerű pont a részéről. Regénye, már most jóval nagyobb terjedelmű, mint egy átlagos könyv és egyelőre ezzel nincs is gond, hiszen a wattpad, minden mennyiséget elbír. 😁

A Megtörve tele van orkokkal, elfekkel, drynekkel és diabolikokkal (és egyéb érdekes lényekkel), amik az én külön bejáratú kedvenceim, pontosabban egy diabolik, mégpedig Zelas személyében. Nagyon érdekes karakterei vannak és szépen leírja a háttér-történetüket is. A világ felépítése érdekes, amolyan középkori urbanfantasy jutna első blikkre eszembe, mert a hangulat inkább a lovaskorba kalauzol el, de a regényben használt fegyverek, épületek már a jelenkort (akár jövőt) idézik. Megjelennek az Istenek is, amiknek ugyancsak érdekes történetet talált ki és a teremtéstörténet is nagyon jól meg lett írva a világhoz.

A történet, jelenleg még kibontakozásra vár, sőt, most van az igazán érdekes és izgalmas részénél, így érdemes hamar ledarálni az előző részeket, amikből szép mennyiség megtalálható már a wattpadon. Érdemes odafigyelni a karakterekre is, Varya elmondása szerint, akadnak benne easter eggek, amikről én magam tudok, de keressétek meg ti is!

Nem mellesleg a történeteihez, főként a Megtörve regényhez, maga Varya rajzolja a karaktereit és a borítóját is maga készítette, amit nagyon irigylek tőle, mert nagyon tetszik ez a képregényes stílus és szerintem tehetséges is, szívesen olvasnék tőle egy képregényt is, amihez ugyancsak maga írhatná a történetet, de ki tudja, még sor kerülhet erre is egyszer talán. 😄

Elég sok oldalon megtalálható és akár támogatható is Varya M. White, akivel érdemes foglalkozni, hiába szembe halad a szabályokkal, mert szerintem tehetséges és ha egy kicsit még csiszolódik a stílusa, akkor nagyon jó történetíró válhat majd belőle. Remélem, hogy egy nap, eljut az álmaihoz, de kérdezzünk tőle, valamit:

Mi vitt bele az írás világába?

A tavalyi évem egy érzelmi mélypont volt. Úgy éreztem, hogy szükségem van egy történetre, ami kiszakít a hétköznapokból. Közben elkezdtem egy lélekbúvárhoz járni, aki néhány hetente megkérdezte, hogy nem szeretném-e leírni. Sokáig csak nevettem rajta, de idén február környékén mégis belefogtam. Meglepetésemre sokkal könnyebben ment, mint vártam, szóval folytattam.

Volt-e olyan írás, ami inspirált téged a regény elkészítése közben?

A legnagyobb problémám a csatajelenetekkel és a rájuk való felkészüléssel volt. Először Nicholas Eames - A Wadon királyai került a kezembe, ami ebben a témában ugyan nem adott sokat hozzá az írásomhoz, de rájöttem, hogy a sajátos humorom igenis, passzolhat egy könyvbe. Imádtam! A következő, komolyabb hangvételű olvasmányom Anthony Ryan - Hollóárnyék-trilógiája volt. Ez a történet már valóban segített elképzelni, hogy milyen egy háború, hogyan zajlik a felkészülés egy csatára.

A Megtörve regényt, hogy találtad ki? Miért pont orkok és elfek (és egyéb érdekes lények) lettek a regény szereplői?

A Megtörve terveim szerint a trilógia címe lesz. Eredetileg a Shattered, angol szó ugrott be, és ahhoz kapcsolódóan próbáltam találni egy magyar címet. Hogy pontosan miért ez a történet összefoglaló címe, azt nem szeretném előre felfedni. Az írásból kiderül majd. Amikor elkezdtem kitalálni a cselekményt, nagyon sokat játszottunk fantasy témájú számítógépes játékokkal, ezért lett a két legfontosabb főszereplőm egy elf és egy ork. Az, hogy az emberek a világom jelenében nem vesznek aktívan részt, leginkább annak köszönhető, hogy a legtöbb fantasy történetben az embereknek kell drukkolni. Itt most nem ezt szerettem volna.

Ha választanod kéne, akkor a regényedből, melyik különleges lény lennél és miért?

Nehéz kérdés, különösen, hogy alap esetben a fajok képviselőinek nincsenek túlságosan egyedi, különleges képességei. Az elfek és drynek természetközelik, ami tetszik nekem, mert a valóságban mi, emberek, már nagyon elszakadtunk ettől. Az orkok testesítik meg a tudományt, fejlődést, de az emberektől eltérő módon, ami szintén vonzó. A törpök szívósak. Náluk mindössze egy apróságon változtattam az általános leírásokhoz képest: egy bizonyos fokig nem árt nekik a tűz. Rajtuk kívül még ott vannak a különlegesebb fajok is, akik mágia által jöttek létre: a történet elején ők a sárkányok (dracrian) és diabolikok. Ezen kívül van még egy titokzatos csoport, akikről pontosan senki sem tudja, hogy kicsodák, vagy micsodák. Ők az ifritek. Azt hiszem, leginkább mindegyikük helyében szeretnék egy kicsit lenni. Talán ezért van a sok nézőpont a regényemben.

Ebből is látszik, hogy Varya M. White szép fantáziával rendelkezik és, ha ti is szeretnétek megismerni a történetét, akkor az alábbi oldalakon kereshetitek őt:

Varya M. White oldalai:

Wattpad: Varyamw

Facebook: Varya M. White - Shattered

Instagram: @varyamw

Írók és Olvasók profil: Varyamw

TikTok: Varya M. White

Patreon (ahol támogatni is tudjátok akár): Varya M. White

... de akár nézzétek meg a többi fel nem sorolt oldalát is: Varya M. White (linktr.ee)

2 megjegyzés: